Kısacık bir tatil arası….

Emir doğduktan sonra eşimle çıktığımız ilk tatilimizi geçtiğimiz hafta yaptık. 3 günlük St.Petergsburg tatili yaptık. Bu güzel havaları bıraktık ve montumuzu,atkımızı,beremizi,çizmelerimiz aldık buz gibi St.Petersburg’a gittik :) Şansımıza güneşli bir hava bizi karşıladı. Biz beğendik size de tavsiye ederiz :)

Gezip tozmalarımız bize kalsın. Yediklerimizden bazı kareleri sizlerle paylaşmak istiyorum :)

Öncelikle harika bir yer göstermek istiyorum size, Elysium Gastronomi.  Nevski Caddesi üzerinde 56 numaralı dükkan :) Yada bina demek daha doğru olur.

İçeri girdiğinizde ayrı bir dünya karşılıyor sizi. Kapıda fraglı abiler ve çok cici ve şık ablalar. Gel gelelim içeride yiyecek neler var.Rusların meşhur votka ve konyakları,çeşit çeşit peynirler,çikolatalar ve şekerler,ekmekler ve kruvasanlar, aklınıza gelen gelmeyen tüm pasta,muffin ve kurabiye çeşitleri, rengarenk makaronlar,havyar ve balık ürünleri,kasap :) Ortada minik bir oturma alanı var ister alıp gidiyorsunuz,ister oturup yiyorsunuz. Biz bayıldık ve 3 günlük turumuzda her gün buraya geldik oturduk :)

Alttaki fotoğrafa dikkatli bakarsanız üst kattan el sallayan iki kişi göreceksiniz.İşte onlar bu dükkan kurucuları. Dükkanın bugünkü hali 2011’deki restorasyonundan sonraki hali. Biz bitmişine yetiştiğimiz için şanslıyız :) ama eskisi de çok güzelmiş.

Ve işte ilk günden hatıramız.. Gerçekten çok lezzetli olan kocaman bol çikolatalı makaronu ben afiyetle yedim. Uzun ekler gibi görünen ama eklerden çok daha lezzetli olan fındıklı tatlıyı da eşim yedi. Tabi ben onun da lezzetini kaçırmamak için eşim bitirmeden çatalımı daldırdım :)

Akşam yemeği için Market Place diye ,yine aynı cadde üzerindeki bir restoranta gittik. Minik masalarla modern döşenmiş ve hızlıca yemek yiyip kalkabileceğiniz bir yer diyebilirim. Sulu yemekler ve salata ve zeytinyağlı stantları da var ama  isterseniz size istediğiniz etten taze ızgara da yapıyorlar.Tezgahtaki yemekler arasında kendimize yiyecek şey bulmakta zorlandık ama ızgara etimiz gelince midelerimiz bayram etti.

Ara öğünlerde acıkınca Tepemok adında fast food dükkanı diyebileceğiniz bir dükkanda yedik yemeklerimizi. Kasada sıraya giriyorsunuz ve sıranız gelince sipariş veriyorsunuz. İnanmayacaksınız ama St.Petersburg’ta inanılmaz bir krep tüketimi var. Adı Biliny :) Tatlısı,tuzlusu neler yapmışlar neler.. Ve herkes biliny yiyor :) Biz tatlını da ve tuzlusunu da yedik gayet güzeldi.

Rusların meşhur Borş Çorbası’nı da denedik. Önce pek bilemedik ama yedikçe onu da beğendik.İçinde ince doğranmış sebzeler var. Yoğurtla birlikte servis yaptılar.

Ve belki de en sevdiğimiz yemek Pelmeni oldu. O ne derseniz mantı diyebilirim. Ama hamuru ince,eti çok ve ebadı büyük. Her ne ile pişiriyorlarsa inanılmaz lezzetli. Genellikle sade servis yapıyorlar. Ama ketçap ve mayonez koyan da oluyor. Biz sadesini daha çok beğendik :)

Farklı bir yerde yediğimiz tatlı biliny. Muzlu çikolatalı :)

Bir sabah kahvaltıyı kaçırdığımız için kendimizi çok aç dışarı attık. Kahve içip bir şeyler atıştırabileceğimiz bir yer aradık. Coffee Company’i gördük.Niyetimiz hafif  bir şeylerle kahvaltıyı geçiştirip öğle yemeğini sağlam yemekti ama vitrindekileri görünce planlar suya düştü :)

tiramisu

sacher

domatesli mozerellalı biliny

Yayınlayan

elifik

1984 Kastamonu doğumluyum ve halen Kastamonu’da yaşıyorum. Diş hekimiyim. Çok sevdiğim bir mesleğim,aşık olduğum bir kocam ve dünya tatlısı iki oğlum var. Ailecek en büyük zevkimiz yeni yerler görmek ve yeni lezzetler tatmak. Paellanın peşinden İspanya’ya, pizzanın peşinden İtalya’ya,gulaşın peşinden Macaristan’a,SeaFood Restorant için Bangkok’a savruluyoruz. Umarım hiç yere inmeyiz :)

2 thoughts on “Kısacık bir tatil arası….”